Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 26 Μαρτίου 2020

Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΝΕΟΕΛ. ΓΛΩΣΣΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ


6o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ   Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΘΕΜΑ: ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ
Α) ΚΕΙΜΕΝΟ
Η συμπεριφορά ενός παιδιού διαμορφώνεται βάσει των βιωμάτων του, των συνηθειών του, καθώς και των προτύπων που υπάρχουν τόσο στο οικογενειακό όσο και στο σχολικό περιβάλλον του. 
Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που πιθανόν να οδηγήσουν τα παιδιά να αναπτύξουν βίαιη ή/ και ρατσιστική συμπεριφορά προς άλλα παιδιά. Αρχικά, η βίαιη ή/και ρατσιστική συμπεριφορά γεννιέται και αναπτύσσεται από την παιδική ηλικία μέσω της καθημερινής αρνητικής τριβής των παιδιών με την τεχνολογία. Για παράδειγμα, κάποια ηλεκτρονικά παιχνίδια και ταινίες ωθούν τα παιδιά σε μια κοινωνία που στόχο έχει την απόκτηση χρημάτων και εξουσίας μέσω πολέμου χρησιμοποιώντας όπλα και σπαθιά και αντιπαθώντας οποιοδήποτε άτομο είναι διαφορετικό από τα ίδια. Έρευνες έχουν δείξει ότι τέτοιου είδους παιχνίδια αυξάνουν τα ποσοστά βίας μεταξύ των παιδιών. Επίσης, η ενδοοικογενειακή βία μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ανάπτυξη ενός παιδιού, σωματικά και ψυχολογικά. Το παιδί είτε είναι παρατηρητής σε ένα περιστατικό βίας, είτε θύμα υπάρχουν πιθανότητες να αναπτύξει βίαιη συμπεριφορά σε άλλα παιδιά, αφού αυτά είναι τα πρότυπα με τα οποία μεγαλώνει.
Η ρατσιστική συμπεριφορά μπορεί να αντιμετωπιστεί φτάνει και οι γονείς να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα. Μέσα από συζήτηση, εκπαιδευτικές σειρές/ ταινίες, καθώς και παιχνίδι μπορούν να γνωρίσουν την διαφορετικότητα και την μοναδικότητα του κάθε ανθρώπου. Η πολυπολιτισμικότητα είναι ένα φαινόμενο το οποίο συναντάμε στην καθημερινή ρουτίνα μας, όπως στις δουλειές και στα σχολεία.
Ψυχολόγος, Χρίστη Τίφα

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ
1)                  Πού οφείλεται η ρατσιστική συμπεριφορά που αναπτύσσουν τα παιδιά προς άλλα παιδιά;(με βάση το κείμενο)
2)                  Με ποιο τρόπο οι γονείς πρέπει να αντιμετωπίσουν την ρατσιστική συμπεριφορά του παιδιού τους;
Β)     
1. Να αναγνωρίσετε τις υπογραμμισμένες προτάσεις του κειμένου (ειδική, βουλητική κλπ.) και να γράψετε το συντακτικό τους ρόλο.(7 προτάσεις)
2. Για καθεμιά  από τις παρακάτω λέξεις του κειμένου να γράψετε δυο προτάσεις όπου στη μία (πρόταση) η λέξη θα έχει κυριολεκτική σημασία και στην άλλη μεταφορική:
Όπλο, πόλεμος , μέτρο, στόχος.
Οι καθηγήτριες: Ζούμπου Παρασκευή,  Σουέρεφ Έτα, Μπόλη Ηλέκτρα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου