Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 31 Μαρτίου 2020

Γ1, Γ2, Γ4 Λογοτεχνία ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ Γ. ΘΕΟΤΟΚΗ «Η ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΧΡΗΜΑ»


ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ Γ. ΘΕΟΤΟΚΗ «Η ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΧΡΗΜΑ» 

(ΠΡΟΣΟΧΗ: Προκειμένου να εργαστείτε επάνω σε μία από τις παρακάτω δημιουργικές εργασίες, απαραίτητη προϋπόθεση είναι να έχετε προηγουμένως απαντήσει στις ερωτήσεις κατανόησης που έχουν αναρτηθεί)

1. Η Ρήνη και η σιόρα Επιστήμη φτιάχνουν καλάθια στο σπίτι.
Στο Β΄κεφάλαιο του βιβλίου να βρείτε το απόσπασμα «Η κυρά Επιστήμη επήγαινε κάθε αυγή στο εργοστάσιο να ράψει σφυρίδες, και κάθε βράδι εξαναρχότουν στο σπίτι, φέρνοντας μερικά κολώβια βούρλα για να τα πλέκει η θυγατέρα της». Να γράψετε ένα διάλογο ανάμεσα στην κυρά Επιστήμη και την κόρη της τη Ρήνη την ώρα που βρίσκονται στο σπίτι και φτιάχνουν καλάθια με τα δεμάτια από τα βούρλα που έφερνε η Επιστήμη.  Σκεφτείτε τι θα μπορούσαν να συζητάνε η μάνα με την κόρη δουλεύοντας μόνες στο σπίτι.
2. Αλλάζω τους χαρακτήρες του έργου και αφηγούμαι την εξέλιξη της ιστορίας τους.
Πώς θα εξελισσόταν η ιστορία αν η σιόρα Επιστήμη, ο Τρίνκουλος, η Ρήνη και ο Αντρέας ήταν διαφορετικοί χαρακτήρες και επομένως είχαν διαφορετικές αντιδράσεις και συμπεριφορά;  Η άσκηση να γίνει σε ομάδα τεσσάρων παιδιών.  Να αλλάξετε ένα χαρακτήρα ο καθένας και να φτιάξετε τέσσερα διαφορετικά σενάρια.
3. Μεταφέρω τη δράση στη σύγχρονη εποχή. Δεν αλλάζω τους χαρακτήρες.
Πώς θα ήταν οι συνθήκες  αν οι ήρωες είχαν σύγχρονες οικονομικές δραστηριότητες, ζούσαν στο σημερινό Μαντούκι, αλλά ήταν ίδιοι άνθρωποι, είχαν την ίδια νοοτροπία;
4. Η κυρά Επιστήμη δίνει πρόθυμα την προίκα που της ζητάει ο Αντρέας.
Υποθέστε ότι  η κυρά Επιστήμη είχε πάρει διαφορετική απόφαση και είχε δώσει την προίκα που ζητούσε ο Αντρέας. Πώς θα είχε σκεφτεί για να καταλήξει σ’ αυτή την απόφαση; Πώς νομίζετε ότι θα είχε εξελιχτεί η ιστορία, αν είχε συμβεί αυτό; Η συνέχεια που θα δώσετε θα πρέπει να αφορά και τα τρία πρόσωπα της ιστορίας, την Επιστήμη, τον Αντρέα και τη Ρήνη.
6. Αφηγούμαι την ιστορία από την πλευρά της Ρήνης.
Η Ρήνη στην αφήγησή της κάνει έναν απολογισμό εκ των υστέρων και κρίνει τις αποφάσεις όλων και το πώς επηρέασαν τη ζωή της.
7. Αφηγούμαι την ιστορία από την πλευρά του Θανάση του Τρίνκουλου.
Ο Θανάσης ο Τρίνκουλος στην αφήγησή του κάνει έναν απολογισμό εκ των υστέρων και σχολιάζει τη δική του στάση και τις αποφάσεις τις Επιστήμης.
8. Μια βραδιά στην ταβέρνα του Τραγούδη στο Μαντούκι.
Προσθέστε λεπτομέρειες στην περιγραφή της ταβέρνας. Προσθέστε πρόσωπα, παρέες και περιστατικά.

1 σχόλιο:

  1. Η ανάρτηση απευθύνεται στους μαθητές/τριες του Γ1,Γ2,Γ4,που έχουν διαβάσει ολόκληρη τη νουβέλα. Αν κάποιοι από τους μαθητές του Γ3, που έχουν διαβάσει μόνο κάποια αποσπάσματα, επιθυμούν να διαβάσουν ολόκληρο το έργο και να απαντήσουν, εξυπακούεται πως μπορούν να το κάνουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή