6o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΘΕΜΑ: ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ
ΚΕΙΜΕΝΑ
Α) Μεγαλώσαμε
πια, ωριμάσαμε, έτσι φάνηκε εκείνη τη μέρα. Μπορεί να μην καταστρέψαμε το
τέρας (1) που σηκώνει το χέρι του θύτη (2), αλλά σα να λέμε πλέον πως το θύμα μπορεί να είναι μόνο θύμα
και τίποτε άλλο. Γιατί δεν αξίζει σε κανέναν τέτοια ζωή γεμάτη μώλωπες, πόνο
και απόγνωση. Κάποια στιγμή, στην ασφυκτικά γεμάτη αίθουσα, το ακροατήριο
γελούσε με τις ανοησίες της υπεράσπισης και η πρόεδρος, σαν σε διαδραστικό
θέατρο, εναρμονίστηκε με το κοινό αίσθημα και δήλωσε το σοκ της. Το ξέρω καλά
αυτό το σοκ. Όταν είδαμε τα σημάδια της φίλης, αυτή ήταν μια εικόνα που δεν
πρόκειται (3) να φύγει
ποτέ από το μυαλό μας(4) Και κάπως έτσι συνέβη μια μικρή νίκη εκείνη τη μέρα. Για
όλες μας.
Της Όλγας Στέφου (περ. Εποχή), Μια μεγάλη μέρα για μια σακατεμένη γυναίκα
Β) Κάθε μικρή –μέχρι την τελική- δικαίωση,
κάθε μη καχυποψία απέναντι στα θύματα, μας ανακουφίζει όλες και μας αλλάζει
όλες κι όλους. Ο δρόμος μέχρι να μην υπάρχουν πια οι «Ελένες Τοπαλούδη» αυτού
του κόσμου, έχει ήδη πάνω του το αίμα. Του κορμιού που πέθανε (5)και του κορμιού που έζησε(6). Πάντως, αίμα υπάρχει. Κι ο
δρόμος υπάρχει. Και τα βήματα υπάρχουν. Και σύντομα, ας πάψουν τα δάχτυλα που
κουνιούνται στα θύματα(7). Είναι δάχτυλα που δεν αφορούν κανέναν μας. Εξάλλου, η
καλοσύνη ξεκινά από την κατανόηση. Το ίδιο κι η δικαιοσύνη.
Από
την εφημ. Καθημερινή
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
1)
Να δώσετε ένα τίτλο σε καθεμιά από τις
παραπάνω παραγράφους
2)
Σε ποια νίκη αναφέρεται η αρθρογράφος ; (η
απάντηση αφορά στην Α΄ παράγραφο)
3)
Τί είναι αυτό που μας ανακουφίζει απέναντι σε
κάθε μορφή ρατσισμού; (η απάντηση αφορά στη Β΄παράγραφο)
4) Να
χαρακτηρίσετε τις υπογραμμισμένες
προτάσεις (ειδική , βουλητική κλπ.)και να βρείτε το συντακτικό τους ρόλο
5) Για καθεμιά
από τις παρακάτω λέξεις του κειμένου να γράψετε δυο προτάσεις όπου στη
μία (πρόταση) η λέξη θα έχει κυριολεκτική σημασία και στην άλλη μεταφορική.
ωριμάσαμε, τέρας, θύμα, θέατρο, βήματα
Οι καθηγήτριες: Ζούμπου Παρασκευή, Σουέρεφ Έτα, Μπόλη Ηλέκτρα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου